[RB:Blog_And_Post_Title]

close

کد تبلیغات ثابت حرفه ای

بهترینا

جدیدترین مطالب روز

بهترینا

جدیدترین مطالب روز

فال روزانه
دانلود آهنگ
دانلود فیلم وسریال
یوزر و پسورد نود 32
قیمت روزانه سکه وطلا و ارز ودلار
شرایط وام مسکن
استیکر
واتس آپ
استیکر واتساپ

بررسی و معرفی چهار توزیع گنو/لینوکس

admin - | جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۵۰ ق.ظ

بررسی و معرفی چهار توزیع گنو/لینوکس

Linux-wallpapers-10

گنو/لینوکس به دلیل متن‌باز بودن، انشعابات زیادی دارد که هر یک از آنها نقاط قوت و ضعف‌‌هایی دارند. افرادی که می‌خواهند پا به دنیای گنو/لینوکس بذارند در ابتدا ممکن است برای انتخاب توزیع مورد نظر خود کمی سردرگم شوند. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید توزیع مورد نظر خود را پیدا کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید.

یکی از نقاط قوت گنو/لینوکس طراحی‌ زیبای میزکار آنهاست که تمام سلایق را پوشش خواهد داد. بر خلاف ویندوز، یک ظاهر تکراری و یک نواخت ندارد و حتی می‌توانید توزیع مورد نظر خود را براحتی و بدون از دست رفتن سیستم‌عامل شخصی سازی کنید. همانطور که در مطالب قبلی نیز گفته شد و آموزش‌های مختصری خدمت شما عزیزان دادیم گنو/لینوکس از لحاظ نرم افزار کاملا غنی است و می‌تواند نیاز‌های شما را برطرف کند. در گنو/لینوکس با خیالت راحت از جنبه‌‌های قانون کپی رایت و خرابی سیستم‌عامل از جمله بلو‌اسکرین می‌توانید به کار خود ادامه دهید و لذت ببرید.

مزایای گنو/لینوکس عبارتند از:

1-‫گنو/ لینوکس، سیستم‌عاملی است که می‌توان آن را بصورت رایگان تهیه کرد.

2-انواع مختلف سیستم‌عامل گنو/لینوکس را می‌توانید بین دوستان و همکاران خود، به هر تعداد منتشر کنید.

3-سایر سیستم‌عامل‌ها معمولا توسط شرکت‌های انحصاری توسعه داده می‌شوند، در حالی که گنو/لینوکس توسط داوطلبانی از سرتاسر جهان توسعه داده می‌شود.

4-کد منبع گنو/لینوکس برای همگان در دسترس است. در حالی که در سیستم‌عامل‌های دیگر، کاربر از پشت پرده با‌خبر نیست.

5-گنو/لینوکس دارای قابلیت اطمینان بالاتری است.

6-گنو/لینوکس بسیار قابل انعطاف می‌باشد.

7-در گنو/لینوکس خبری از ویروس‌ها نیست.

حال به معرفی و بررسی کوتاه چهار توزیع از بهترین و معروف‌ترین توزیع‌های گنو/لینوکس می‌پردازیم.

Ubuntu

logo-ubuntu_cof-orange-hex

بی شک اوبونتو یکی از معروف‌ترین اما نه محبوب‌ترین‌ توزیع‌های گنو/لینوکس است. اوبونتو توسط جامعه کاربری و با پشتیبانی شرکت کنونیکال اداره می‌شود و سال‌های اخیر توانسته به موفقیت‌ها و نوآوری‌های زیادی دست پیدا کند. اوبونتو خود نیز مشتقات زیادی دارد از جمله کوبونتو (Kubuntu) و زوبونتو(Xubuntu) و لوبونتو(Lubuntu) و… می‌باشد که تنها تفاوت آنها در میز‌کارشان است. این توزیع بر پایه دبیان است.  یکی از  مهم‌ترین اهداف اوبونتو داشتن سادگی در کنار کارایی می‌باشد، که تا به این‌جا توانسته است به هدف خود دست یابد.

اوبونتو برای افرادی مناسب است که به دنبال سادگی و پایداری بالا هستند و برای تازه کارها نیز پیشنهاد می‌شود. اوبونتو را می‌توان یک توزیع سبک برای رایانه‌هایی با سخت افزار متوسط دانست.

Debian

454

دبیان، پایدار پایدار و پایدار… این ویژگی اصلی دبیان است. یکی از مهم‌ترین توزیع‌های تاریخ گنو/لینوکس به حساب می‌آید. اگر دنبال پایداری در سیستم‌عامل هستید، بدون شک دبیان را انتخاب کنید و مطمئن باشید در انتخاب خود اشتباه نکرده‌اید. به دلیل همین پایداری توزیع‌های مختلفی از آن انشعاب گرفته شده است.

به همین دلیل موضوع پایداری در دبیان، باعث خواهد شد که پکیج‌های نرم‌افزاری پس از بررسی کامل برای دبیان عرضه شود، پس شاهد خواهیم بود که در بروزرسانی‌ها کمی کند‌تر عمل کند.

Fedora

5454

به فدورا ققنوس گنو/لینوکس لقب داده اند. زیرا که پس از مرگ رد‌هت از خاکسرش، فدورا پدیدار شد. در سال 2003 زمانی که رد‌هت به کار خود پایان داد، فدورا تازه جان گرفت و پا به عرصه گذاشت. می‌توان گفت فدورا نیز یکی از بهترین و بی نقص‌ترین توزیع‌های گنو/لینوکس است که خیلی خوب عمل می‌کند. اگر حرفه‌ایی هستید به دنیای فدورا بروید. این توزیع آسان نصب و تنظیم می‌شود. بسته‌های نرم‌افزاری فدورا به آسانی توسط  DNF قابل دریافت است. در سال 2008 نیز لینوس توروالدز(خالق هسته‌ایی به نام لینوکس) اعلام کرد به جهت پشتبانی مناسب فدورا از معماری ریز پردازنده‌های پاور پی سی, که مورد علاقه وی می‌باشد، از فدورا استفاده می‌کند.

فدورا یکی از خلاق‌ترین توزیع‌های گنو/لنوکس می‌توان معرفی کرد. دارای بروزرسانی‌های منظم می‌باشد.

LinuxMint

545463

لینوکس‌مینت یک توزیع بر پایه اوبونتو می‌باشد که با هدف سادگی، زیبایی و مدرن بودن عرضه شده است. استفاده از لینوکس‌مینت بسیار آسان و ساده است و برای کاربرانی که تا بحال تجربه‌ی استفاده از گنو/لینوکس را نداشته‌اند بسیار مناسب می‌باشد. لینوکس‌مینت نیز با جامعه کاربری مدیریت می‌شود و به صورت رایگان و متن‌باز قابل استفاده همگان می‌باشد.

همانطور که گفتیم لینوکس‌مینت دارای سادگی و زیبایی است که همین عامل باعث خواهد شد تا تازه‌کارها تمایلی بیشتری به استفاده از آن داشته باشند. همه چیز مرتب و منظم است. این توزیع نیز به دلیل سبک بودن می‌تواند بر روی رایانه‌هایی با سخت‌افزار متوسط عملکرد خوبی داشه باشد.

به دلیل سادگی زیاد برای افرادی در دنیای گنو/لینوکس زیاد خوش‌آیند نیست.

همه‌ی این‌ها گفته شد، اما کدام توزیع برای شما مناسب است؟ جواب این پاسخ را باید با توجه به سلیقه و حرفه‌ی خود بسنجید. بنده به شخصه عاشق تنوع هستم و همیشه دوست داشتم همه‌ی توزیع‌های گنو/لینوکس را امتحان کنم. اگر شما هم عاشق تنوع هستید، می‌توانید توزیع‌های مختلف را در ماشین مجازی نیز راه‌اندازی کنید. بعد از تجربه می‌توانید به عنوان توزیع ثابت خود انتخاب کنید.

بدون شک در گنو/لینوکس توزیع‌های دیگری هم وجود دارند، در این‌جا فقط به چهار مورد اشاره شد. شما می‌توانید در اینترنت جستجوی بیشتری انجام دهید و توزیع محبوب خود را پیدا کنید.

  • admin -

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی